Dermed er der endnu en grund til at se nærmere på Mazdas elbil, MX-30, der tillige lokker med sit unikke design inde og ude, den typiske Mazda-køredynamik og et meget højt udstyrsniveau. Alle udstyrsvarianter har eksempelvis adaptiv fartpilot, navigation, head-up-display i forruden, varmepumpe, Connected Services, 18” aluminiumsfælge og et omfattende sikkerhedsudstyr.
Mazda MX-30 fik senest en produktopdatering i sensommeren 2022. En af de tekniske forbedringer var, at bilens indbyggede lader blev ændret fra en 1-faset til en 3-faset lader, der gør det muligt at lade med 11 kW i stedet for maks. 6,6 kW. Batteriet kan dermed lades fra 20-80% med vekselstrøm på ca. 1 time og 50 minutter. Endnu hurtigere går det med en hurtiglader, der med op til 50 kW kan lade batteriet i MX-30 op fra 20-80% på 26 minutter.
Mazda MX-30 er udstyret med en elmotor med 145 hk, der er koblet til et lithium-ion-batteri på 35,5 kWh. Det giver en rækkevidde på 200 km ved blandet kørsel og 265 km ved bykørsel efter WLTP-normen.
Priser Mazda MX-30
Model |
Udstyrsniveau |
Kampagnepris* |
Pris før* |
MX-30 e-Skyactiv 145 hk |
Prime-Line |
Kr. 213.080,- |
Kr. 263.080,- |
MX-30 e-Skyactiv 145 hk |
Exclusive-Line |
Kr. 220.580,- |
Kr. 270.580,- |
MX-30 e-Skyactiv 145 hk |
Advantage |
Kr. 230.180,- |
Kr. 280.180,- |
MX-30 e-Skyactiv 145 hk |
Makoto |
Kr. 233.080,- |
Kr. 283.080,- |
*Vejledende udsalgspris inkl. levering